LENTE 'MILK'SHAKE

LENTE 'MILK'SHAKE

Een super simpel recept voor de mooie lente/zomer dagen die eraan komen. Maar stiekem is deze healthy 'milk'shake (zonder milk) ook heerlijk op dagen dat het minder warm is. Lekker voor onze kinderen, maar ook heerlijk voor onszelf!

(dit recept is voldoende voor 4 kinderen) 

WAT HEB JE NODIG?

• 250 gram Mango (verse stukjes ingevroren of bevroren gekocht) 

• 1 Banaan

• 1 Peer

• 1/2 Vanillestokje (of een klein beetje vanille poeder)

• +/- 100 - 150 ml koude amandelmelk

ZO MAAK JE HET!

• Schil de banaan & peer en snij deze in stukken. 

• Doe deze samen met de bevroren mango & het vanillestokje in de blender. 

• Voeg dan 100 ml koude amandelmelk toe en mix net zolang totdat je een gladde dikke 'milk'shake hebt. Is deze nog echt te dik, voeg dan nog wat meer amandelmelk toe. Hoeveel je toevoegt is afhankelijk van je eigen smaak en hoe sappig je peer is. 

• Leuk rietje of ijslepeltje erin en THAT'S IT!

ENJOY!

Ps. houdt je kind niet zo van kou, hij is ook lekker als je hem wat 'warmer' laat worden. 

Milkshake.jpg

Vanaf 1 januari eten wij als gezin zoveel mogelijk (geraffineerde) suiker-, lactose- & glutenvrij op advies van een KPNI arts om het afweersysteem van onze kinderen te verbeteren. Dit is een grote verandering geweest voor de kinderen en een zoektocht voor mij naar lekker kinderrecepten voor onze wat lastige eters. Om jullie te inspireren zullen daarom veel van mijn recepten speciaal voor jonge kinderen zijn. Met een kleine aanpassing kun je soms het recept voor de makkelijke eters of voor onszelf wat spannender maken. Als we onze kinderen leren hoe lekker gezond eten kan zijn, is dat een cadeau voor hun hele leven!

Volg jij ons, in ons avontuur om gezond te eten met blije kinderen en om elkaar te inspireren?

RUIMTE PANNENKOEK

RUIMTE PANNENKOEK

Oma, lieve oma!

Oma, lieve oma!